Національний природний парк «Слобожанський»
Національний природний парк «Дермансько-Острозький»
Гетьманський Національний природний парк
Нацiональний Природний парк “ГУЦУЛЬЩИНА”
Національний природний парк "Верховинський"
YT_WEDNESDAY, 21 YT_AUGUST 2019
29 травня
За 23-24 травня 2013 року
Основна категорія: Прес-центр
Ранние овощи: как травят украинцев

Цензор, 24.05.13 11:53

Прилавки торговых рядов на рынках и в супермаркетах рябят различной овощной, фруктовой и плодово-ягодной продукцией. Однако, «витаминная бомба», которой так жаждет организм весной, может оказаться… токсичной. Сегодня за качество товара, по сути, никто не несет ответственности, ведь государство сняло с себя функции контроля за качеством продуктов, в том числе и сельхозпродукции… Времена тотальных мучений торговцев, которых постоянно терзали санэпидстанция и другие проверяющие инстанции по качеству товаров и массе разрешений для торговли на рынке, похоже, безвозвратно канули в Лету.Административная реформа так «модернизировала» систему контроля, что ряд структур, проводивших системные проверки на местах, просто прекратили свое существование. Фактически с 17 мая началась ликвидация, например, областных управлений охраны окружающей среды,  - сообщила председатель Всеукраинской экологической лиги Т. Тимочко, а поэтому можно считать, что в плане экологии у нас государственный контроль, в связи с реорганизацией структуры, отсутствует теперь абсолютно...

 -В этом году проверка сельхозпродукции в системном плане не производится вообще, - заявляет эколог. -Мы на сегодняшний день никак не защищены от некачественной продукции, попадающей на рынки и прилавки магазинов. И это - серьезнейшая проблема. Я не знаю, чем руководствовались реформаторы, когда так «меняли» систему контроля качества продуктов питания. Старую ликвидировали, а новая - не заработала.

-Если обсуждать нынешнюю ситуацию, то только за 2013 год в водные ресурсы Украины было сброшено 7 миллиардов кубов возвратных вод, - утверждает Татьяна Тимочко. - Речь идет о стоках с промышленных предприятий, с предприятий коммунальных, с очистных сооружений и так далее. Из них 5 млрд куб. (и это - официальная статистика!) - это недостаточно или неочищенные воды, т.е.в реки Украины сбрасывается гораздо больше половины воды грязной!

Сейчас нет даже организационного обеспечения контроля качества выращенной ранней овощной продукции.

 

Реагування органу влади на проблему:

Забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів; додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду; за екологічною та радіаційною безпекою (у тому числі у пунктах пропуску через державний кордон і в зоні діяльності митниць призначення та відправлення) під час імпорту, експорту та транзиту вантажів і транспортних засобів; біологічною і генетичною безпекою щодо біологічних об'єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів (ГМО) у відкритій системі; поводженням з відходами (крім поводження з радіоактивними  відходами) і небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами покладено на Державну екологічну інспекцію України та її територіальні органи.

Держекоінспекція України та її територіальні органи діють, зокрема відповідно до Конституції та законів України, актів Верховної Ради України, Президента України і Кабінету Міністрів України, наказів Мінприроди України, інших актів законодавства України та відповідних Положень.

Разом з тим, повідомляємо, що контроль за якістю продуктів харчування не відноситься а ні до компетенції Держекоінспекції України та її територіальних органів, ні до компетенції Мінприроди України, що у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, наказами Мінприроди України, дорученнями Президента України, а також Положенням про Міністерство екології та природних ресурсів України, затверджене Указом Президента України від 13.04.2011 № 452/2011.

Щодо ліквідації територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища.

Питання забезпечення здійснення повноважень з охорони навколишнього природного середовища на місцевому рівні та передачі повноважень від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим урегульовано Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні».

Датою набрання чинності положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні», які стосуються передачі повноважень від територіальних органів Мінприроди обласним, Київській, Севастопольській міським державним адміністраціям, органам виконавчої влади Автономної Республіки Крим, є 18 травня 2013 року.

Таким чином, 18 травня 2013 року обласні, Київська, Севастопольська міські державні адміністрації, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим набули повноважень, визначених Законом.

За результатами узагальнення даних державного обліку водокористування у 2012 році у поверхневі водні об’єкти скинуто 7788 млн. куб.м стічних вод, у тому числі: промисловістю – 4751 млн. куб.м, житлово-комунальною галуззю – 2043 млн. куб.м та підприємствами сільського господарства -952,9 млн. куб.м.

Із загального обсягу скинутих у водні об’єкти стічних вод забруднені складають 1,5 куб. км (20 %), нормативно-очищені – 1,8 куб. км (23 %) та нормативно-чисті без очистки – 4,5 куб. км (57 %).

Основними причинами забруднення поверхневих вод є скид забруднених комунально-побутових і промислових стічних вод безпосередньо у водні об'єкти та через систему міської каналізації; надходження до водних об'єктів забруднюючих речовин у процесі поверхневого стоку води з забудованих територій та сільгоспугідь, а також ерозія ґрунтів на водозабірній площі.

У територіальному розрізі найбільше забруднених стічних вод скидається у Донецькій (558 млн. куб.м, що складає 39 % від із загального обсягу скидів в області), Дніпропетровській області (382 млн. куб.м, що складає 30 % від із загального обсягу скидів в області), Луганській (101 млн. куб.м, що складає 32 % від із загального обсягу скидів в області) та Одеській (102 млн. куб.м, що складає 41 % від із загального обсягу скидів в області) областях. У зазначених 4-ох областях скидається близько 75 % від усіх забруднених стічних вод.

За результатами узагальнення звітів про використання води за 2012 рік у галузевому розрізі найбільшими забруднювачами є промислові підприємства (893,9 млн. куб.м), із них найбільші – підприємства чорної металургії (503 млн. куб.м) та енергетика (320 млн. куб.м).

Також підприємствами житлово-комунальної галузі скинуто 537 млн. куб.м, а підприємствами сільського господарства - 71 млн. куб.м забруднених стічних вод.

У басейновому розрізі об’єми скидів забруднених стічних вод розподіляються у такому порядку: у басейні Дніпра – 593 млн. куб.м, Сіверського Дінця - 179 млн. куб.м, Дністра - 28 млн. куб.м, Західного Бугу – 35 млн. куб.м, Дунаю – 36 млн. куб.м, Південного Бугу – 7 млн. куб.м.

Через низьку якість очищення стічних вод надходження забруднених стоків у поверхневі водойми не зменшується.

Для переважної більшості підприємств промисловості та комунального господарства скид забруднюючих речовин істотно перевищує встановлений рівень гранично допустимого скиду.

Крім того, на якість поверхневих вод негативно впливає також скид шахтно-кар’єрних вод, які практично без очистки скидаються у поверхневі водні об’єкти в об’ємі 665 млн. куб.м.

Разом із стічними водами до поверхневих водних об’єктів у 2012 році скинуто 44,9 тис.т завислих речовин, 405,2 т нафтопродуктів, 837,6 тис.т сульфатів, 675,3 тис.т хлоридів, 9,5 тис.т азоту амонійного, 58,7 тис.т нітратів, 2,2 тис.т нітритів, 251,5 т СПАР, 775,1 т заліза, 7,0 тис.т фосфатів тощо.

Back to top